Ett litet tips till en bra drömvärld- kan ses som reklam med;)

Då det blev sent för lillstrumpan igår, hon var pigg och glad till halv tio.., så blev det även sovmorgon för oss till 08.44 (tyvärr inte för stackars pappan då han fick gå upp vid fem för att åka och jobba), det var då jag slog upp ögonen och insåg att jag kommit in i en ny era! Jag kan sova! Och ni som har lätt för denna naturliga konst ni får vara medvetna om vilken lyx det är helt enkelt!

Själv då så somnade jag i soffan igår när jag och Danne lite spontant fick för oss att poppa popcorn och hyra en film sådär en torsdagskväll klockan 22- och ja, jag kunde ju ana att jag inte skulle orka se den men chansar man inte får man ju inte veta säkert;) Men det här med att somna i soffan- det är jättelängesedan jag gjorde det!! Tror det var när jag väntade Malva och graviditeten slog ut alla vakenfunktioner- då sov jag nämligen bra! Och sedan, efter att Lillstrumpan började att sova så har jag vaknat femtioelva gånger av olika anledningar, trots att Malva sovit! Och när det är som värst så somnar jag ju inte alls (har dock inte hänt så ofta då jag vart föräldraledig, men innan dess hände det periodvis!) Pest och pina helt enkelt.

Jag har testat alla tips som finns att läsa sig till! Att varva ner en massa timmar innan har varit superviktigt för att jag ska somna, öronproppar intrycka i öronen, helt tyst och mörkt, inte några tankar som inte är utredda, valerina natt (örtläkemedel), ett psykologbesök, spikmatta (funkar hyfsat bra faktikst!) Men nu så funkar det utan en massa förberedelse för att somna, tror det är STRESS AID som får ner mig till normaltillståndet som jag tycker är rena drömvärlden:) Jag kissar inte på nätterna, jag somnar på kvällarna fast hjärnan snurrar från början, jag somnar ifrån filmen på tv:n och Danne har till och med fått väcka mig när han redan har varit och hämtat in lillhjärtat till oss för att jag ska göra plats till henne mellan oss och två gånger har det ju nu hänt att jag inte ens har hört väckarklockan ringa... DRÖMVÄRLD alltså i dubbel bemärkelse;)

Nu låter det ju som att jag har världens sömnstörningar, och riktigt så illa är det inte- men det har inte vart riktigt bra, så kan jag ju säga! Men nu så kan jag inte klaga på det mer:)

                                  Inte riktigt samma etikett som jag har, men säkert samma innehåll!
#1 - - mormor:

ÅÅÅÅ!!!! va skönt att det funkar så bra!!! tycker nog att Anders är värld en stooor kram!!