Julmys



Nu är det bara tre dagar kvar till jul och julstämningen har kommit i sakta mak tillsammans med snön, julgran, julmusik, glögg och pepparkakor. Det känns som världens lugnaste julförberedelser med köpta pepparkakor och glasyr på tub, inget julbak (förutom de tappra försöken i november) och ingen extra matlagning. Vi tar det med ro då vi är bortbjudna i dagarna tre och inte behöver stå för något själva iår förutom en skinka! Det känns som att bara det är någorlunda städat och brasan är tänd- då är myset klappat och klart- och så lite julgröt på det:)

Igår var jag och Danne och julhandlade medan Malva var med mormor, morfar, min moster och min lillkusin som är sju år. Malva och Tindra hade lekt i fem timmar, mestadels instängda på rummet utan något som helst pip om att de inte var sams- tänk att våran lillfia håller på att bli så stor!

Förutom julklappshandling så passade jag och Danne på att äta på vårat favoritthaiställe och att gå på bio♥ Thaistället hade vi som söndagsmiddagsställe när vi bodde i stan och jag älskar fortfarande deras mat lika mycket nu som då! Vi har nog inte varit iväg själva bara han och jag under hela hösten då Danne har slitit och jobbat på bygget -dom har ett hyreshus som det har varit två lägenheter i som dom nu byggt om (med hjälp av snickare såklart) till fyra stycken mycket snygga och moderna tvåor- jag känner mig alldeles stolt över vad dom åstadkommit och dom är såå fina!- samtidigt har jag jobbat, tagit hand om Malva och haft preggokrämpor. Men tack vare att det är deras egna har vi ju kunnat pusslat D´s arbetstider till Malvas fördel, vilket vi tycker är guld värt, men det har ju också inneburit att vi jobbat omvarandra, mitt under gravidkrämpor och trötthet. Men igår fick vi som sagt lite vuxentid på stan vilket var välbehövligt och bra för oss:) Men nu börjar ju den slitiga hösten och vintern ta sig mot sitt slut minsann- både med bygget och bebistillväxten:) Och framför oss har vi ju jul och ny bebis att se framemot♥

 
När jag skulle fota granen ville Malva väldigt gärna sätta upp sig och alla
dockorna framför så att jag kunde ta kort på dom;)




Och helt plötsligt så blev en av bebisarna hungrig, men det löste hon snabbt;)
#1 - - Alfva - i preggoland!:

Ja - de är helt underbara! :) Vi har nästan ingenting kvar efter dottern, det vi sparade visade sig vara tunna kortärmade bodys och trekvartsbyxor (hon är född i juli). Inget som funkar i vår väldigt kalla lägenhet direkt..



Måste vara skönt att ha slutat arbeta nu? Du ligger ju några veckor före mig, så jag får snällt hålla ut några veckor till!