Nya projektet- puts väck med innertak och så ett litet loft på det med!!!!!

Nu ska ni få höra:) Jag har kommit på ett nytt projekt till nästa "renovering"- nu handlar det inte om att ändra färger eller riva någon vägg här eller där-  utan nu ska taket öppnas upp!!! Det började med att jag satt i soffan sådär två dagar efter att vi var färdiga med allting, då fick jag en sådan underbar vy i mitt huvud hur det kunde bli! Jag älskare egentligen högt i tak, stora djupa fönster, braskaminer och gamla trägolv- men den drömmen får jag spara till senare men tills dess så kan jag ju få göra om vårat hus från 1979:) Alltså- använd fotot här under och gör er egna bild till min förklaring.

Innertaket ska "plockas bort" så att det blir öppet i nock ända fram till "korridoren" och köksön, där får taket vara kvar. Väggen i mitten, mellan tv-rum och kök kommer att vara kvar, men kanske med en stor glasruta från där väggen nu slutar och uppåt till mitten, vill inte ha HELT öppet då det ekar och blir så stimmigt ljud då, men vill åt den luftiga känslan! Väggen med den svarta skoförvaringen som sitter mot köket "plockas bort" fram till elskåpet för att höja den öppna känslan, där kommer antagligen en braskamin att placeras (vi har så hiskeligt kallt här nu), då hamnar alltså  en synlig skorssten ända upp till nock- snyggt!! Och sedan kommer det nyaste i planeringen;) Ovanför en del av hallen och en bit över köket kommer det att bli ett loft, alltså hela bredden, tvärs över huset om man säger så! Det kommer nog inte att bli så djupt då det finns en massa "grejer" på vinden som inte går att flytta, men tillräckligt brett för att ha vårt arbetsrum på!!! Det kommer inte att bli en vägg där, utan istället vill vi ha ett litet "staket" så att man ser helt in, och så på det en underbar och färgstark storblommig tapet!!! Och på det ska det bara vara en stege upp, har ju inte plats för en trappa direkt;) Men stegen får hänga på väggen som dekoration när vi inte är där uppe!

Nu hoppas jag innerligt att detta går att genomföra, i en tid som inte ligger alltför långt bort, och att vissa luftrör och ventilationer som ligger på vinden är möjliga att flytta en liten bit bort bara... och att vi kan flytta rören till centraldammsugaren från väggen som ska ner och så tillkommer det säkert några komplikationer till- men HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!! Jag blir så lycklig vid bara tanken av hur det kommer att se ut:D I love att planera och designa om hus;)

                                
                                                     Snart ett minne blott med lågt i tak;)

Haha, nu gäller det bara att hålla igång Danne på den här idén... för måste ju erkänna att det inte är jag som kommer att slita- jag är ju bara hjärnan i detta projekt;) På så sätt kan vi ta åt oss äran åt det båda två;) Jag tror att det är lättare än vad det låter- eller;)