"Det är bara lite regndroppar mamma"

Vi har några tröttdagar här hemma efter nästan två veckor borta... Malva var, ett ord jag aldrig använt på henne här innan, odräglig för några dagar sedan! Hon gnällde och var arg på allt, hon hade mörka ringar under ögonen och kände sig arg sa hon! Mitt i all irritation för att hon gnällde och inte alls var rolig att umgås med så kände jag mycket "tycka synd om henne". Det var ju vårt fel att hon var alldeles utmattad, det var ju vi som hade dragit runt med henne på autobahn och alla ställen som vi ville se... Och mitt i allt detta köpte vi en ny säng till henne, som hon snällt ifrågasatte med frågan samtidigt som tårarna rann nedför kinderna "Bajföj ni pöpt ny säng till mig? Bajföj?" Hon ville helst ha sin gamla säng, och det kan man ju förstå, särskilt när man är outhärdligt trött!!! Men nu har vi haft två nätter med 14/13 timmars sömn och vi har våran glada och mysiga tjej tillbaka:) Igår var det konstant prat och glada miner, hon var med Danne och hämtade ved medan jag låg och slappade i sängen med huvudvärk- mamman är också trött efter semestern förstår ni, bara att jag kan hålla mina utbrott för mig själv;)

Idag har vi planerat grillfest med några vänner...Men jag väljer att kalla vädret så som Lillstrumpan förklarar det "det är baja lite jegndjoppaj mamma, kommer över sedan!" Men jag tvekar på att det går över idag;)


Väderguden Malva