Abstinens

Lillstrumpan sörjer högljutt sin välling. Stor SORG och en väldig ABSTINENS bär hon runt på. Hon ber först snällt efter lite nenne och när jag säger att hon bara får det på kvällen så kan man säga att hon ber lite mer intensivt efter sin nenne. Tills hon bryter ihop i mitt knä med krokodiltårar på kinderna.

Jag har sagt att hon får en välling per dag, och då är det nog bäst att välja den på kvällen så att det blir mysigt att lägga sig. Men igår morse så brast även den kloka idén och hon kläckte rätt som det var ur sig "Ja välje nennen NU iställe:(!" Och när klockan var runt fyra på eftermiddagen så började hon helt plötsligt gäspa högljutt och teateraktikt sedan påstod hon att hon "ä så tött, ska nog sova nu mamma!" Haha, vad gör man inte för att få sig en slurk- hellre gå och lägga sig för natten på eftermiddagen än att tvingas vänta några timmar;)

Men just nu är jag är en elak mamma som vill sitt barns bästa... Hon hade säkert fått fortsätta med det om hon bara var hemma och vi kunde mätta henne med "6 flaskor/dag" men som sagt när förskolan kom in i bilden så fungerar det inte längre och då får vi bita i det sura äpplet ett tag:( Det kommer sluta bra det här, det förstår jag. En 2- åring behöver mer näring än vad hennes favoritdryck erbjuder. Men just nu, så är det en stor kris i mitt lillhjärtas liv... Tyvärr tror jag att hon håller på att bli sjuk mitt i avvänjningstiden. Inte bästa utgångsläget alltså...

                           
                                                Ett minne blott...