Jakten på den blommiga tapeten

Idag har jag jagat tapet! Jag googlade på blommig tapet för ett tag sedan då jag vill ha lite färg i köksdelen, och tillslut hittade jag en som jag tyckte om på en blogg! Det var en tjej som hade fotograferat på hennes cafébesök i Göteborg, på Le Petit Café. Så jag ringde helt enkelt upp det cafét, ägaren visste inte vad tapeten hette men hon visste ju vart hon hade köpt den;) Så det blev till att ringa dit och få dom till att leta i sina register så efter ett tag ringde dom upp och jag fick artikelnumret;) Mycket jobb för en eventuell tapet. Eventuell hamnade det på efter att ha sett att den kostade 1000:-/rulle... och jag vet ju hur jag fungerar, jag tycker ju om att ändra emellanåt så jag vet inte om det är värt det... Men visst är den fin?! Skulle passa utmärkt i vårat kök:)

Jag är hemma från jobbet idag då jag hostar, nyser och snorar och känner mig allmänt inte bra:( Blir hemma imorgon med och då blir det till att göra något jag aldrig trodde skulle inträffa. Malva ska vara några timmar på dagis. Det var hennes enda dag imorgon den här veckan, så det känns viktigt att hon får gå dit några timmar när det är så sällan! Så lite sångsamling och lek ute får det bli för hennes del medan jag ska hem och vila (möjligt att det får bli att kolla igenom lite istidsfilmer och lite annan planering dock...). Idag skulle hon egentligen ha följt med min mamma till sjukhuset med min mormor, men i o m att jag har varit hemma så fick hon ju stanna här med mig, istället för att bökas runt med gamlamormor på Ryhov! Så vi har målat tavla till hennes rum:) Nu hoppas jag bara att hon klarar sig igenom min sjuka så att det inte är hennes tur nästa vecka?!

Måste avsluta med en rolig kommentar från i lördags;) Malva var en stund hos mina föräldrar när jag var på bytesdag och fyndade till lillstrumpan, Danne jobbade ju. När vi sedan ska åka hem säger mamma  till Malva "Nu får du titta på melodifestivalen ikväll, och dansa och busa med mamma! Och så får ni ringa och rösta på den som ni tycker är bäst!" Då tittar Malva frågande på henne och säger sedan "Jag är ju bäst!" Haha, där fick mormor så hon teg minsann:)