Speltillverkning av och för Malvabus

"Vill du leka med mig? Kom så går vi till mitt rum!" För här leks det utan dess like just nu! Hon blir bättre och bättre på att leka ensam (mest är det då med sina dockor som hon klär på och av, bäddar ner, matar och tar omhand), men för det mesta vill hon att vi ska vara med... 

Och visst kan det vara kul att leka med henne en liten stund, men annars tycker jag att det är ganska segt att sitta på golvet och leka att bilarna och djuren flyger och trillar och är hos doktorn... Jag gör hellre kreativa grejer tillsammans med henne! I måndags ville hon spela spel så då blev det faktiskt en spelkväll här -första spelkvällen som vi har haft i våran lilla familj:) Jag gjorde en egen spelplan på fem minuter som hon älskade!!! Hon var alldeles hög av att vi hoppade, sjöng, rullade, vrålade som lejon, spelade trumsolo, lekte katt och dansade tillsammans:) Så idag har vi vidareutvecklat denna spelplan så att det är en hård bottenplatta och en finare design på det hela- good teamwork helt enkelt;)



Spelet är helt utformat efter en treårings tålamod och regelverk:)


- Det är bara att slå tärningen och gå så många steg som tärningen visar- oftast! För ibland faller andan på och Lillstrumpan vill stanna på första bästa "att göra rutan". Då får man det;)

- Det händer grejer på varannan ruta, favoriten är att dansa och rulla runt!

- Om man vill får man byta färg mitt i spelet. Men turtagningen övas strikt...

- Treåringen får gärna hjälpa till och visa hur man ska göra när det står "Låt som en uggla" eller "dansa".

- Det går ganska snabbt att komma runt hela banan- alldeles perfekt:)

- Det skrattas hej vilt när mamman ska göra trumsolo eller tvåmetarn till pappa ska stå på huvudet;)