Feberrosor, tårar och genus

Jag har en liten kamin bredvid mig:( Stackars liten! Hon låg vaken länge inatt utan att säga något. Och när jag frågade hur hon mådde kom det ett litet svagt "jag har så ont i huvudet..." Lilla skruttan♥  Igårkväll när jag var och fikade med några kompisar kom jag inte ifrån känslan att jag skolkade iom att jag visste att jag skulle vara hemma och vaba idag... Men den känslan är som bortblåst nu när jag sitter med en liten ledsen tjej som har 40 graders feber:( Jag får väldigt starka omhändertagandekänslor när hon är så här liten och ynklig med tårar på dom feberrosiga kinderna♥

Till en helt annan sak. En dag för ett tag sedan så stod hon vid plåstrerna på apoteket, hon tittade på förpackningen med bilar på och visade mig "Sådana har inte jag! Men dom är bara för killar" la hon till och ställde tillbaka dom i hyllan. Jag blev uppriktigt förvånad av den kommentaren! Men nu är det våran lilla tjej som har bilarplåster blandat med Hello Kittyplåster på armar och ben när det "behövs":)