och nu då?

Känner ni igen känslan om man får en liten stund över och har en massa som man borde passa på att göra men ingenting blir gjort? Jag åt godis den stunden istället för "mitt borde göra"... Väldigt onödigt då jag var och tränade imorse, så nu är det liksom plus minus noll... Förutom att jag nog kommer ha världens träningsvärk imorn då jag stundom tog i så att jag nästan kissade på mig!
 
Vi har en liten Signe som senaste månaden håller sin mamma vaken i snitt två timmar varje natt, så nu har sömnbristen tagit det mesta av mitt minne och seglat iväg med mitt fokus. Man kan säga att jag är ganska så blåst just nu. Så det jag önskar mig av tomten är att hon kommer att sova igenom dom timmarna med, annars sover hon ju bra...
 
Malva hon fick en vinterjacka i kalendern igår, en blå, så hon blev lite besviken först såg jag. Vi hade tänkt att strunta i vinterjacka i år till henne, jag tänkte att det räcker med overall och fleece för att det inte är några långa sträckor man går emellan bilen och affären eller så. Och hon vill aldrig ha tjocka kläder på sig i sin bilstol. Men nej det gick ju inte, inte i detta kalla väder som kom nu och vi kunde ju inte vänta till julafton eller någon mellandagsrea heller kände vi. Så en blå vinterjacka fick det bli! Men hon blev lite gladare när hon kom på att min nästan är likadan, blå/turkos med päls på luvan. Nästa år blir det nog rosa för hela slanten, det är nog i sluttampen att vi kan bestämma utan alltför mycket tårar från lillstrumpan?!
Men vi tycker att hon är fin i blått, våran lilla tokfia!
 
 
 
#1 - - Helena:

Vilken fin jacka! Var är den från?

#2 - - jossan:

Tack! Den är från h&m's pojkavdelning!

#3 - - jossan:

Tack! Den är från h&m's pojkavdelning!