pluras uppesittarkväll

Första uppesittarkvällen utan bingolotto. Men efter nattens natt så insåg jag imorse att jag inte kommer att hänga i till midnatt... Jag har väl inte varit mitt charmigaste jag idag kanske, lite lätt ilsk möjligtvis. Jag har mina aningar om att det hör ihop just med nattens få timmar. Vi hade nämligen lite överspeedade barn igår efter första julafton med huset fullt hos mormor och morfar, vilket resulterade i just en vakennatt...  Imorgon blir det lugnare, inte 25 personer utan sju. Lugnaste julen i mannaminne. Med inhyrd tomte från facebook. Så kan det bli när man vill lura sitt äldsta barn ännu ett år. Det där med mask fungerar liksom inte. Så vi får hoppas på en bra tomte helt enkelt!
 
Men nu inser jag vad som hade fått mig på bättre humör idag. En trubadur vid julgranen som sjunger glada julsånger! Tack Plura för inspirationen! Och God Jul på er!