den första födelsedagen är nu till ända

 
Den där första födelsedagen, visst är den speciell på alla sätt och vis?! Man, iallafall jag, går runt och tänker hela dagen på vad man gjorde ett år tidigare, "Nu låg jag i badet alldeles förväntansfull över vad som skedde", "Nu wookade jag lunchen", "Nu beslutade alla runtomkring mig att det var dags att åka in", "Nu drack vi jouice och fnittrade i bilen", "Nu började värkarna i en dundrande fart och livet var inte alls speciellt spännande och fnittrigt längre utan mer alldeles fruktansvärd och skrämmande..." För fy tusan alltså, innan man får dom, tiden där är ju en historia i sig...
 
Men tack vare alla dessa minnen och tankarna över vad som hänt under året och att den här lilla galenpannan faktiskt låg i min mage för ett årsedan (20 minuter kvar), så är ju denna dagen bara så speciell! Men just nu är tankebarometern på "livet var inte alls speciellt spännande och fnittrigt längre utan mer alldeles fruktansvärd och skrämmande..." Men jag vet ju, det är ju värt det!!! För nu ett år senare så har jag mest en romantiserad tanke om hur det är att föda barn, jag ser på hela dagen i ett rosa-skimrande filter (ja, jag var jättestolt och lycklig hela dagen, egentligen bara ett fåtal timmar som var ilska över att det gjorde så förbaskat ont!) och så kommer jag ihåg den korta lilla stund som eda:n verkade och jag andades lustgas och lyssnade på Ulf Lundell (ja, det var den skivan som fanns i bilen). Styrka, urkvinna och inte den paniska galningen som fanns där ett tag;)
 
Så dagen har firats stort! Jag är galet ödmjuk över att vi har två barn här hos oss, och den ena fyller alltså ett år idag! Malva hon har nog varit den som vart mest i kalas-andan, sjungt, hurrat och hjälpt lillasyrran med snörerna, för sedan har 1-åringen (1-åringen!) fått riva papper själv minsann! Sång på sängen (rekonstruktion då lillhönan alltid vaknar först), tårtbakning, städning, kalas nummer ett med farmor och farfar och sedan kalas nummer två med mormor och morfar och däremellan en promenad i det underbara vintervädret där lillstumpan somnade i pulkan. Signe hon har varit frispråkig med pussar och delat ut sådana till alla gäster, hon har busat och visat sina grejer. Och sin säng. Galet glad av hela kalas-andan och så underbar man bara kan bli! Underbar dag helt enkelt!
 
Foton från dagen: 
Koncentration på hög nivå!
 
Signe har precis skrikit till sig att få ha telefonen med Babblarna för sig själv. Är man ett så är man...
 
Signes första tårta blev en prinsessig variant minsann!
 
Skönsång av farmor och farfar
 
Paketöppning
 
Nu är det nära!
 
Smaskar tårta
 
 
 
 
 
Spelar fotboll med Malva
 
Fotograf: Malva
 
Tar sig en liten paus i kalasandet
 
Mormor och morfar kommer med paket
 
...och dom kom precis hem från Thailand så tjejerna fick nya out-fits!
 
Och när man fyller ett börjar man visst också att stapla maten på glaset innan man äter den;)
 
Nu sover båda tjejerna sedan över en timma tillbaka, Danne är på jobbet och jag varvar ner med svenska Hollywoodfruar. Godnatt!