febrig liten donna

Här ligger jag fortfarande i soffan i en uberzise t-shirt som jag sovit i, utan bh (jag hatar det, Signe älskar det), osminkad och håret i nattens knut. På mig har jag en varm liten höna pöna som inte kommer till ro (vaccineringen igår), en mammatörstande fyra-åring som nog mest ligger här bredvid för att reta upp lillayster som tycker att jag är hennes mamma. Bara hennes mamma. Huvudet dunkar, om det beror på alldeles för lite sömn eller en analkande förkylning vet jag inte, halsen "killar" och jag känner mig bara så sunkig!!! Och att jag har bleka håriga ben i synfältet gör ju inte det hela bättre. Men, antingen ligger jag kvar här så att den lilla är nöjd, annars tar jag ett ryck och fixar iordning mig själv, plockar undan frukosten som fortfarande står framme och tar fram lite pyssel så att Malva får vara lite kreativ istället för att se på tv timme ut och timme in..? Men den där febriga lilla donnan känner sig verkligen inte bra just nu- men så fort det kommer lite musik på tv:n ska hon lik förbannat upp och dansa och sjunga:)
 
           
                       Lillan leker med sina Babblar som kom igår!
 
Malva ska sova över hos mormor och morfar inatt men först ska hon till mormors dagis och leka av sig lite, lämnar henne där någon timma innan hon slutar så hänger hon med mormor hem sedan. Lycka! Hon är verkligen "modig" som hon kallar sig själv med det här med nya grupper. Hon är inget orolig alls utan hänger på som om det inte vore något konstigt alls! I tísdags när hon var på gympan (hennes kompisar kunde inte komma) så berättade hon att hon inte säger så mycket då, men hon är glad och vågar vara där. "Mamma, jag är modig faktsikt!" Och visst är hon det! Men innan hon ska iväg i eftermiddag är hon lovad nya flätor, inbakade, rosa färg och glitter i håret och så lite nagel-stickers på det!