En annorlunda helg med moster ester

Att få vrida upp musiken på hög nivå när man är två vuxna personer som får storstäda ifred, och att få laga mat med ett glas vin i handen för att duka upp till middag för tio goda vänner. Utan barn- det är annorlunda lyx! Igår var det nämligen våran tur att ha middag för middagsklubben och vi bestämde att det skulle ske utan barn, med undantag för bebisar såklart. Om det vill sig som så att alla kan komma så är det alltså 16 vuxna och 12 barn på våra trerätters bjudningar, men vi hade behovet av ett vuxet sällskap som tillåts sitta ner och få prata utan att få vara som studsbollar upp och ner från sina stolar för att serva barn med olika behov... Det är ett ganska nytt behov hos mig det där att få vara bara Jossan- men jag gillar't! Jag har tagit lite illa upp tidigare när inte våra barn är välkomna, men nu var det alltså jag som messade mina vänner om detta...
 
Men det blev en mycket trevlig afton som bjöd på många skratt, earth hour (hur mysigt som helst!), god mat (självklart!), gott vin och allmän trevlig stämning. Om jag får säga det själv;) Och att jag sedan inte kunde somna var väl som vanligt lite korkat när man har möjligheten att få sova ut...
 
Men med grus i ögonen steg jag upp imorse för att hämta tjejerna hos mormor och morfar. Jag och Malva skulle vidare till stan för en kultursöndag! Vi mötte upp några vänner för en pannkaksbrunch på Johan's café innan vi skulle vidare till Spira- Jönköpings kulturhus- för att se på teater/musikal med moster Ester och hennes mimorkester- en lustig teater som bjöd på många skratt för både stora och små! Mysig söndag med min äldsta alltså:)
 
 
Och det där att sova hos mormor och morfar hade gått kanon! När jag i onsdags sa vad som skulle hända till Signe med ett litet "Ska du ha med vovven och goset tilll mormor och morfar när du sover där på lördag?" så fick jag en vettskrämd blick som sa "Vad sa du nu!!?" för att sedan skaka på huvudet samtidigt som hon skrattade "Mamma, nu skämtade du!"... Hon förstod precis och hon gillade det inte! Samma veva på fredagen. Danne sa "Ska du sova över hos mormor och morfar imorgon?". Lillan skakade då allvarligt på sitt lilla huvud...
 
Men när det väl gällde så omfamnade hon mormor och morfar utan problem, och Malva var ju med:)
 
 
#1 - - britta bloggar:

Åh det lät ju som en toppenkväll!