lunk, popcorn och poffpoff

 
Mitt urtrötta jag skulle ge mig ut på en springtur igår. Det var kanske dömt att misslyckas då jag var som en trasa i kroppen av alldeles för lite sömn på kontot, men skam den som ger sig, tänkte jag och snörade på springskorna. Ja, skam fick jag som lunkade fram i spåret och efter bara tio minuter funderade  på att vända hem till den pannkaksstekande sambon och mina två små huliganer igen... Men, jag lunkade vidare med mina två podcastsfavoriter, Hannah&Amanda, i lurarna och plockade blommor längs vägen. 
 
Några timmar senare slog vi oss ner i biosalongen jag och min sambo, med varsin popcorn i famnen, ensamma, utan barn och inte en enda "medbiosare", så skratta högt, sträcka på benen och hålla handen under 1, 5 timme fick det bli! När vi fått in våran mat sedan, när vi satt på jungle thai, fick vi meddelande från mormor och morfar som passade barnbarnen sina att lillasyster lärt sig att säga morfar -"poff-poff". Storasystern hade skrattat så hon kiknat. Bra kväll alltså, både för oss, tjejerna och mina föräldrar!
 
Idag tror jag att det är lördag hela tiden. Men så är ju icke fallet, utan fredagstacco och familjemys står på schemat- Danne har natthelgen framför sig så vi kör på helg innan helgen helt enkekt!