hygienzon och Schulman

Igår fick Ninne sova 25 minuter extra när vi var i badhuset. Förpassade till korridoren utanför bad-delen sov hon i vagnen. "Man blir trött av att bada" resonerade jag där jag satt och frös. "Barnet behöver sömn så att hon orkar" tänkte jag där jag satt och fördrev tiden med arga känslor över att man inte fick ta in en vagn till bad-delen. Hygienzon var det visst där. Jo tjena med alla barn som kissar rakt ut i badvattnet, bajsar i sina badbyxor och spyr rakt ut av kallsupar. Men visst, en vagn är otroligt o-hygienisk i jämförelse. Men. 25 minuter extra gav så pass mycket energi så att lillmadamen orkade med dryga timmen extra på kvällen och två vakentimmar inatt. Och hela dagen idag visst med endast sin ordinarie sovtimme.
Imorgon är det fredag. Första jobbveckan snart avklarad. Det har fortsatt desto tuffare än vad det började. Helt klart. Men jag spikmattar mig själv nu efter att ha gosat till den milda grad med mina barn. Bägge två är otroligt mammiga när jag kommer hem. Tur det, då jag är otroligt Malvig och Signig när jag kommer hem. Men nu sover bägge två och jag och Danne hänger i soffan.
 
Imorgon kväll väntar kulturhuset Spira med "älska mig". Jag och en kompis spontanbestämde i måndags att vi skulle gå, så det ska bli kul med lite annorlunda fredagsnöje mot de vanliga som erbjuder soffan, popcorn, PepsiMax och Skavlan. Med det icke sagt att dom fredagarna är att förringa, dom är fina dom med. Men att få piffa till sig, hänga bland vuxna människor och att få skratta, det är fint som omväxling det!