påsklov!

Alldeles lagom till att jag lämnade skolans portar så sprack himlen upp till ett stort klarblått hav med en värmande stor sol! För nu väntar ett tio dagar långt påsklov! Jag ska packa in mig o dotrarna mina i min systers etta i tre dagar, bra med en lärarsyster som har samma lika lediga dagar som mig:) Men först har vi helg med Danne, har ju bara hälften av dom så dom får vi ta tillvara på- Och så blir det dejter med vänner som vi träffar allt för sällan, känns som att det kommer bli ett fint lovliv! Påskpynta idag kanske? 
 
Igår inledde vi eftermiddagen med premiärtur med båten. Men det blir inte alltid som man tänker...
 
 
Det blev nämligen bara en kort tur innan den nya motorn la av. Vi fick lyfta ur barn efter barn en bra bit från bryggan för att vandra tillbaka med dramatiska fem-åringar som trodde att dom aldrig skulle klara sig... Sedan picknickade vi i bilen istället för att väl hemma få lyssna på poddar och smutta på ett glas rött när jag lagade mat medans familjen hängde på trädgården. Win-Win.