Så. Andas lugnt.

Tur att det finns filter som döljer både det ena och det andra!
 
Granen står så grön och grann i stugan, tralala-tralalalalalalaLA! Paketinslagning, rimstuga och godis. Pepparkaksidyll. Synd bara att mamman är så trött så att hon var tvungen att rymma från alltihop och allihop en stund. Matvägran, svältande barn och envis hosta. Men visst, julen närmar sig trots liten svacka hos oss allihopa. Herregud, jag kommer ihåg när min mamma ställde in alla släktträffar ett år, jag var väl sisådär en tonåring och blev helt plötsligt fast i ett jul-lugn. Jag minns det som min tråkigaste jul någonsin. Jag som alltid vill ha storkalas och fullt tomtepådrag förstår nu min mammas känsla det året... Men nä, här ställs inte in några kalas. Men en promenad i tystnad, frisk luft och knarrande grus i avsaknad av snön känns livsviktig just nu. För imorgon och tre dygn framåt är det bara att köra på igen!
 
God Jul!
 
Update:
Promenad blev springtur. Dålig energi fick svettas ut. Familj är på språng när jag kommer tillbaka så jag får slå in barnens paket i lugn och ro. Innan midnatt alltså. Tänk vilken tur att jag har en fin man som läser av mina behov ibland!
 
God Jul:)