bröllopsbestyr

När man ska gifta sig på en stor loge är det en hel del fix att stå i! Logen i sig är otroligt fräsch, men dock är den ju i princip tom. Och så vill vi ju inte ha det, såklart.
 
Så just nu är vi i full färd med att tänka pynt, pynt och pynt... Vi har varit ute och bökat med bord och stolar, inget är symmetrisk så långbord var inte möjligt att få ihop. Så vi har fått tänka om, som med så mycket annat! Men tanken är en himlans massa utomhusbelysning i taket, björkar, pom poms, och ljuslyktor. Jag har varit på loppisar för att få ihop vasar och ljusstakar till borden, köpt metervis med spets, jag tänker kakfat och praliner,  jag tänker blommor och tända ljus. 
Screenshot från bröllopsinspo i telefonen
 
Sedan har vi även små detaljer som jag låter vara hemligt, sådant där som tar tid men som snabbt är över men som jag tycker är roliga detaljer. Då får det vara värt jobbet! 
 
Dannes syskon fixar mingel-mat, huvudrätt är beställd och efterrätten ordnar vi. Bröllopstårtorna fixar min lillasyster.
Hemma-fixade skyltar, brädorna har varit i våran trädgård en himlans massa år innan vi flyttade hit!
 
Tjejernas outfit. Spets. Romantik. Blommor. 
 
Vi har två värdpar som ska ha huvudansvar fram till det att middagen börjar sedan har vi ett toastmasterpar som tar över där värdparen får sätta sig till bords. Jag tror att dom allihopa fixar detta galant! 
 
Musiken till vigseln har som sagt krånglat en hel del, så som det gjorde med präst och kyrka. Där fick vi ju tänka om och fick tillslut tag i en pensionerad präst och bestämde oss för att även vigseln fick vara i logen. Och nu tror jag att det blir riktigt romantiskt och bra så. Men nä, det var inte första tanken så vi får se om vi får till musiken som vi tänkt eller om vi får tänka om där med? Vi får helt enkelt vara öppensinnade och tänka att det viktiga är att vi blir gifta och att vi får en rolig kväll med vänner och släkt! 
 
 
Sedan har vi fortfarande en del att köpa in, men vi har ju fyra veckor på oss tänker jag. Skulle tro att det blir en hel del när vi får tillgång till logen, sådant där som inte blev bra. Sista -minuten -fixet går nog inte att undvika?!
 
Kläder är fixade, jag ska bara få min klänning insydd, men annars är allas kläder färdiga. Och ringen har kommit till butiken och den är så vacker! Blommor däremot är inte beställda, måste bestämma från vilken butik så att jag kan gå dit och visa min lilla bild på hur jag tänker det. Och hoppas att det är rätt säsong för just dom blommorna... Tanken är att jag bara ska beställa blommorna och sedan göra en vildvuxen bukett själv! Frisyren har jag nu de senaste veckorna ändrat, jag får helt enkelt se när jag sitter där i frisörstolen hur jag vill ha det. Jag ska ju på ett före-besök där vi ska testa hur jag ska ha det i slutändan. Ögonfransförlängning är bokad, sminket är bokat. Buss hem är bokad. Hotellrum är (nästan) bokat. Bröllopsresa är bokad.
 
Haha, detta låter ju galet, jag som aldrig drömt om att gifta mig såhär. Tänk så mycket tid jag lagt på planering och framförallt på inspirationsbilder, och jag tycker att det är jättekul! Tänk så tomt det kommer att bli efter. Eller skönt kanske?!