bebiskläder med monster

Vaknade strax efter 06. Pigg. Himlen har sedan dess bjussat på klarblått och sol över hela Sverige verkar det som. Efter en bra jobbdag så har jag sedan hängt på altanen och i skogen på trolljakt med mina små.
 
Så tre braiga saker med dagen:
Att gå till jobbet tidigt på morgonen i vårjacka!
 
Att hänga barfota på altanen med mina tjejer
 
Och att gå på upptäcktsfärd efter troll i skogen
 
Jag har en bror som blir pappa till en liten pojke i dagarna, så jag och Malva har nätfönstershoppat bebiskläder, men jag blir mest arg! Det där med pojk/flickkläder. Jag vill hitta något gulligt till en helt nyfödd liten pojke, men vad är det som finns på pojkavdelningarna? Jo, traktorer, byggställningar och monster med vassa tänder, andra otäcka djur och allt i mörka, dova färger. Jag vet, jag kan handla på flickavdelningen, men det är inte det som upprör mig. Varför finns det inte "gulliga tryck" på pojkkläderna??? Nyckelpigor på turkost och gult? Hjärtan på blått och grönt?? Vilken nyfödd bebis klär i ett tryck med en byggställning på??? Nyfödd, mjuk och ömtålig. Nä, det rimmar så galet FEL!!! Ja, jag kan köpa rött och rosa men alla har inte kommit så långt i "lika-kläder-tänket" och det måste jag acceptera. Men lite söta pojkkläder, något som inte signalerar "jag är tuff och cool"... Jakten fortsätter alltså. Jag får väl köra på randigt eller "gubb-stilen". Det är sött. Våga vägra hårda och skrämmande tryck på ny och mjuk bebis helt enkelt!
 
 
#1 - - Anonym:

Håller med dig! Tycker också det känns konstigt att klä en liten nyfödd plutt i monster... Pop har ju mkt färgglatt med söta mönster. Min favorit är nog Kappahl Newbie med mjuka dova lite pastelliga kläder som passar nyfödda bebisar oavsett kön. Mysigt med en lillkusin till tjejerna! Trevlig helg! /Helena

Svar: Ja! Newbie finns ju! Dom kläderna är ju ursöta! Tack för påminnelsen:)
Josefine