fredagssvammel om glittriga paljettdojor och pt

När jag kom hem från jobbet idag var jag så trött så att jag nästan började gråta. Det är galet mycket på jobbfronten just nu, möten, planering och omdömen till absurdum. Men jag försöker tänka positivt, sommarlovet är runt hörnet ju! Fyra kvällar kvar (varav en sommarfest för lärarkåren och en självvald aw med kollegorna), och bara tio (?) arbetsdagar kvar. Men iallafall, när jag pustat och pustat lite till över sömnbrist och irritation över vissa saker så tog jag nya tag; vinkade hej då till Malva som önskat sova över hos mina föräldrar, åt glass med Signe, grillade med densamma som piggnat på sig när värmen minskade; ja, hon blev tokglad och badade naken i gummibåten med sina glittriga paljett-tenniskor på sig och njöt av livet bara sådär som en två-åring kan göra! Danne jobbar natt så det är bara jag och Signe hemma så vi har hetsätit popcorn så att jag har ont i magen...
 
 
Imorgon ska jag träffa en pt, en förtidig födelsedagspresent av familjen, nervöst men spännande! Kom alldeles lägligt då jag närmar mig min målvikt och jag nu ska hålla i min nygamla livsstil så att vikten stannar kvar här och inte brakar upp igen. 14 kg nu. Två kilo kvar bara! Eller tre;)