skrajsen över vart Sverige är på väg

Ah, jag är så jädrans irriterad över folks ohumana sidor! Nazisterna tillåts demonstrera på gator och torg trots att deras budskap går emot värdegrunden. Hur kan det ingå i yttrandefriheten att sprida ut hat?
 
 
Och så det här om att bojkotta tiggarna för att någon visst hört att de är rika egentligen. Liga-snacket, att det är organiserade ligor som tar pengarna, visst, det kanske finns. Men det gäller säkerligen inte alla. Tänk om tiggaren som just du ger lite pengar faktiskt är en människa i stort behov av att få skicka hem pengar till sin familj. Om hen sitter och fryser 14 timmar för att kunna låta 6-åringen gå i skolan, och sover i en gammal skrotbil under tiden som hen är här för att det var sista utvägen föe att familjen ska klara sig. Det finns kanske en bunt med hungriga barn därhemma och en partner som är i stort behov av pengarna som tiggaren lyckas få ihop för att det är de slantarna som mättar barnens magar för den dagen? Att det är dina växelpengar som gör att två-åringen får en jacka? Att det inte alls är någon liga bakom just den människa som du skänker en slant till. Att inte den tiggaren är rik och har fin bil och lägenhet. Det är ju absurt. Skäms över grannkommunens kommunalpolitiker som just sa det där sista. Att han hade hört det. 
 
Jag tänker att ju mer Åkessons parti godkänns av allmänheten,  desto mer godkänns det att yttra sig småaktigt och rasistiskt. Hjälpa våra egna först som att inte vi i Sverige redan har det bra. Tror inte alls på teorin att ämnet måste lyftas upp. Tysta ner skitsnacket istället! Det är inte ok att tänka såhär om våra medmänniskor! Lite humanitet vore på sin plats i vårt välfärdssamhälle! Nästa gång kanske det är vi som står där vid landsgränsen med våra barn. Och vet ni vad? Jag skulle skita i om det inte fanns jobb till oss där, bara vi skulle överleva! Bara Malva och Signe slapp att bli dödade. Bara jag och Danne fick fortsätta att få trösta dom, skratta med dom och mätta deras magar. Bara jag finge behålla min familj skulle jag vara nöjd! 
 
Usch, just nu skrämmer det svenska samhället skiten ur mig.  Vart är vi påväg?!