Halloween med lätt bränd hjärna

 
Vi gick all in i fredags, la familj,  och kom hem till våra kompisar som hade gjort samma. Minst sagt! Trädgården var full med lyktor, spöken och pumpor och hemmet likaså. Kuslig musik och tända ljus, skrämmande skelett och blinkande spöken. De två yngsta var lite extra mammiga, med all förståelse då jag i slutändan drömde spökdrömmar... 
 
 
Igår hade vi 6-årskalas i samma halloween-anda som dagen innan. På menyn serverades mögliga maskar, blodiga fingrar och mögelvatten och till efterrätt var det gröna, håriga benlösa spindlar  och hundbajs direkt ur hundbajspåsen (grön spaghetti med halva korvar och ketchup, chokladbollar med grönfärgad kokos och godisögon och så chokladpudding på det). De 24 barnen som kom åt med blandad aptit kan vi väl säga innan det var dags för lekar, skattjakt och disco.
 
Jag är fortfarande supertrött och känslig för intryck, jag blir oerhört trött och yr av våra "aktiviteter", fast att det bara handlar om ett fåtal timmar per grej och dag. Så jag har bestämt mig för att vara hemma ett par dagar till och vila mig från stressen (som är omöjlig att undkomma på jobbet, idag har jag jobbat hemifrån; rättat diagnoser och lite annat och det är ju en helt annan sak!). Men det är ett ganska svårt beslut att vara hemma då jag tycker att jag har ett väldigt roligt jobb, och när man inte är "sjuk" i den bemärkelsen som i feber känns det ju som skolk... Men samtidigt är jag faktiskt rädd att bränna ut mig med tanke på alla stressymptom jag haft/har, och förstår att det är bättre att pausa innan så att det trots allt bara handlar om ett par dagar! Så ja, imorgon är det jag som är hemma medan mina barn är på skola och förskola. Det händer inte ofta vill jag lova!