torsdagkväll. brassprak och stränga toner.

Vi sitter och varvar ner i soffan jag och lillan. Brasan sprakar och diskmaskinen mal på tryggt i bakgrunden. Lugnet har lagt sig efter stränga uppfostringstoner mot barnen om att dom måste lyssna; för att behöva säga till om kläder av och nattlinne på sju gånger för tomma öron, tugga, svälj och sitt upp på stolen lika många gånger känns galet tråkigt! Tjatet, jag tål det inte. Så jag tjatar nog ganska lite egentligen men däremot så tar tålamodet slut emellanåt och jag blir helt plötsligt jätteirritetad och arg... Men på så sätt tar dom det ju också på allvar. Men jag får dåligt samvete för att det blev för hårda toner.
 
Men jag vet inte vilket som är bäst jag? Eller värst. 
 
Men nu lägger Danne Malva, och Signe slocknar väl snart bredvid mig i soffan. Jag är helt slut. Vi har sovit ganska dåligt hela veckan då vi ligger och trängs i dubbelsängen allihopa på natten, Thailandtiden ställer fortfarande till det, timmarna mellan 3 och 6 spökar och vi sover otroligt ytligt.
 
 
Men imorgon är det fredag. Välförtjänt tycker jag minsann. Jag och min syster ska gå på bio och barnen får vara hos mormor och morfar under tiden (Danne har natthelgen framför sig). Det blir en bra start på helgen känns det som!
 
Nu ska jag se på Familjen annorlunda och njuta lite extra av att det inte är mitt liv😉