och så vart det nytt år

Hoppas att ni hade en fin nyårsafton? Här hade vi i sedvanlig ordning nyårsfest tillsammans med samma vänfamiljer som vanligt, barnen åt mat innan vi slog oss ner för våran nyårsmat. Precis som vanligt. Alla barn var vakna till tolvslaget för att se fyrverkerierna. Precis som vanligt. Det som skilde sig i år var att nyårsfesten höll på lite längre, den tog liksom inte slut vid tolv. Ovanligt men passande!
 
Sedan har vi hängt hemma, lite halvkrassliga allihopa. Danne har kört igång, eller jag körde igång tanken, och där fick han ta vid, en funktionell omorganisation med nya skåp, bänkar, diskho och tvättställ i tvättstugan. Tyvärr leder det till lite akuta fix i sovrummen då garderob vs golv inte passar då golvet ju faktiskt fattas på några kvadratmeter i respektive sovrum. Knas. Men blir ju bra i slutändan efter lite fix och trix,  tills dess är det nog lite kaos med kläder och annat...
 
 Mycket gos har det blivit!
 
Igår fick det bli en spontantrip till Leos lekland tillsammans med en annan familj, barnen och även vi lekte på för fullt. Jag fick ett klisterörhänge mellan ögonen av Signe vilket jag glömde bort att jag hade... åkte ring i en rutschkana i en galen hastighet, tjöt av rädsla att jag skulle fälla hela kön nedanför då jag absolut inte kunde bromsa. Som tur var tog en man emot den där galna mamman med Indien-märket i pannan. Jaja, man får inte vara så knusslig utan bjussa lite på sig själv emellanåt!
 
Idag blir det den årliga Jensens-middagen med hela Dannes familj, Jensens Böfhaus alltså. Danne och hans mamma fyller år idag så vi träffas där alla 17. Men nu lapar jag sol, Lämnade Malva för lite lek hos en klasskompis innan hon ska hämtas upp igen, Signe sover i vagnen och jag värms, ja det är sant, av solen!