Barnrumstapet

Hon är expert på att känna när lillsyskonet sparkar i magen. Det räcker att hon har en fot som kontakt på andra sidan av magen för att känna.  Min gosplutt. Hon är så synkad med min kropp efter all mammighet och "mus" som hon säger. "Idag kan vi musa va?!". "Ja, idag kan vi musa, svarar jag" för att få ett surt "musa sa jag faktiskt. Inte musa!". 
 
Danne har börjat med Signes rum, rivit ut gammalt golv och lagt in nytt, spacklat väggar och slipat. Nu väntar vi bara på att tapeten ska komma till butiken. Jag har varit så galet trött hela veckan så jag har legat och bölat i sängen jag. Hoppas hitta energin snart igen. Det var ju så underbart när den var på besök och jag kände mig pigg så jag tryckte in allt jag inte orkat under hösten; strosa på stan, fika med vänner och kollegor, måla om, möblera om, biobesök och sen mat på sena kvällen, promenader och allmänt roliga saker! Det var roligt så länge det varade;) Men jaja. Får acceptera läget trots huvudvärk och svidiga ögon med tårar som kommer fram alltför lätt. Men jag ser fram emot att ett fint barnrum sakta men säkert växer fram. Jag och Signe har tillsammans kommit fram till vilken tapet som gäller iallafall. Det krävdes några "nää" innan vi var överens.  Det var Signes idé om färgen, och den känns bättre och bättre ju mer det har sjunkit in. Tror att det blir riktigt bra till det ljusa golvet och sängen!