Det är dagarna man minns

Oj, vikken värmebölja som kom och vände om! Som tur är såg vi till att utnyttja den till både strandhäng, båt och grill.
 
Torsdagens tröttdimp avslutade jag faktiskt med att gå och träna en timmes extreme tabata i stor ring med folk med svettiga kroppar! Jag lovar, man var till och med svettig runt vristerna!!! Mamma hade ringt en stund innan och frågat om tjejerna ville sova över där, vilket dom ju gärna ville! Jag såg min chans till att kunna sova när Abbe sov på fredagförmiddagen. Vilket visade sig att inte behövas då han sov ganska bra; förutom en vakentimme framåt småtimmarna. Men helt klart godkänt! Så därför förberedde jag picknickmat och badväska som stod klart när familjen kom hem igen efter jobb/ skola/ mormor så att vi kunde dra iväg med vänner och båt hela eftermiddagen. Innan det blev grill hos mamma och pappa med min storebror och familj som är här över helgen!
 
 
Vi har även hunnit med en tur till en minimarknad med hoppborg, ponnyridning, ansiktsmålning och korv. Vi hängde på en soldränkt altan, sysselsatt en gnällig bebis (han är egentligen inte det minsta gnällig. Men nu är han det och jag vet inte om det är för att han är trött eller om han sover dåligt för att han har ont så att han är gnällig för det?), lusläst IKEA katalog och fått "kli-i-fingrarna" på att göra om. Jag älskar att hitta på nya projekt! (Imorgon börjar "projekt kök")
 
 
 
Idag tog vi oss en tur in till stan innan Danne började jobbet. Det är ett årsedan hans pappa dog. Ett sådant konstigt år som känns som en evighet då hela vårt liv förändrats med en ny liten familjemedlem, men även känns det som igår när Dane ringde efter våran tacomiddag och hela han bröt ihop. Det känns som igår som vi steg in i stugan där han precis hade somnat in, fått somna ifrån cancern som plågat honom i hemska smärtor i kroppen, som brutit ner en stark man till att se ut som en gammal man. Så orättvist. Idag var vi vid hans grav tillsammans med Dannes mamma, tände varsitt ljus och tjejerna ställde dit en liten ängel och en nyckelpiga till farfar. Så konstigt livet är. Allt bara fortsätter- med en person mindre och en annan som föds- i ens innersta krets.
 
Livet.
 
Lunch på Samboosak innan hemfärd och äppelpajbakning till Jojje, Bella och Walter innan de åker hem till Landskron!