sista sommarlovsdagen

 
Konstant rörelse
 
Det blev en vakennatt. Eller två. Det blev Göteborg också. Det var trötta ögon idag som körde hem och två höga och högljudda barn som var såå nöjda med besöket hos moster och hennes man. Det liksom spritter i bena på dom och dom är i konstant rörelse. Jag tycker att det är så mysigt att komma till en riktig stad, nu var vi inte ens inne i centrum utan njöt istället av att strosa i Sannegårdshamnen, äta på resturanger och ta en fika på något café och att leka i dom fina lekparkerna. Men jag är också tacksam över att komma hem till en stor trädgård; för jag vettesjutton hur mina ungar hade klarat av lägenhetslivet...
 
Imorgon är det skola för Malva och förskola för Signe. Och mig. Hon hävdar att mammor får följa med sina "blyga barn". Så till luch hänger vi där innan vi går hem tillsammans. Malva däremot är väldigt glad över att få cykla till skolan igen. Det killar i hela magen nämligen. Årskurs två. Vad hände där? Det är snart åtta årsedan den envisa och roliga lilla ungen vände upp och ner på livet för oss!
 
Galet.