Projekt kök, framsida och i framtiden företag!

Min hjärna har börjat att bli kreativ- så himla gött! Den har vart på paus i ett års tid. Dessutom klarar den bättre av att hantera information igen, reflekterade över det häromdagen när jag kom hem från affären med alla tre barnen. För bara två månader sedan var det en stor utmaning att åka och handla, och det utan barn. Jag såg i kors och var helt yr så så fort jag kom in genom dörren här hemma fick jag lägga mig raklång på golvet för att få kroppen att greppa vad som var upp och vad som var ner. En oerhört läskig känsla... Men nu börjar jag alltså att få ordning på mina nervbanor igen och då börjar ju kreativiteten på en gång att spurta!
 
Den ena planen är att bygga en vägg till ett kontor/barnrum och då ändras den nuvarande köksplaneringen för att det är kökets kvadrater som ryker.  Den andra planen handlar om eget företag men den planeringen behöver jobbas med i några år innan den är möjlig att ta form. Och barnen behöver bli större med så det projektet kommer att bli en helt annan gång. Men det känns ändå som en möjlig dröm, och som ett väldigt roligt framtidsprojekt! 
 
Men köket, nu har vi en köksö, en stor sådan, "köket" på ena sidan av ön och bordet på den andra, men nu vill jag ha bordet i mitten- centralt i köket när vi har småbarn igen. Tänker att det är mer praktiskt att vara i närheten av allting... Men jag vill ändå ha kvar möjligheten till en köksö. Så lösningen blir att sätta hjul på ön så kan den vara både en bänk och en ö om vi känner för det!
 
Sedan tänker jag plankgolv och en Josef Franktapet på det, på fondväggen, väggen in mot nya rummet! Jag gillar ju fondväggar med mycket färg och form på. Samtidigt vill jag att hemmet signalerar ett lugnt och harmoniskt intryck... Men tror att det blir en fin kombo med tapet och golv!
 
Inspobilder från google
 
Ytterliggare ett projekt, som vi påbörjade förra våren är framsidan. Just där och då trodde jag att vi kunde ordna det på någon vecka eller så, men livet kom emellan, så nu, ett år senare börjar det bli färdigt😉
Nu vattnar vi och vattnar lite till för att gräset ska växa upp, sedan ska det det ett staket och eventuellt några "boll-träd"?!