Utflykter Barnens hus

Barnens hus i Tidaholm

Barnens hus är alltid ett säkert kort för de små. Lek från första stund till fem timmar senare då vi vuxna inte orkade ljudnivån längre. Idag var det mycket folk, självklart då det är höstlov. Vi förflyttade oss mellan de olika rummen som har olika teman allihopa, pausade för lite lunch för att sedan leka någratimmar till! 
 
 
 
När vi åkte hem var vi helt slut allihopa. Abbe hade somnat på min axel en halvtimme innan vi åkte, Signe somnade snabbt medan jag och Malva satt vakna men trötta. Tände brasan och satte på lugn musik när vi kom hem, Malva skulle snabbt vidare till Lovis medan Freja skulle komma hit till Signe. Byta barn, splittra systrar för bästa lek. Ett lyckat koncept enligt erfarenhet.
 
Nu ska jag kura ner mig i soffan med mina tre små gryn, mysa och halvsova framför barnprogrammen!