Malva åtta år och höstlovskul!

Magsjukan drog igenom oss allihopa ur ett eller annat hål(l). Så både yoga och wildkids-barnkalas fick snällt ställas in och skjutas fram.
 
Och så har Malva fyllt åtta år. Åtta år❤
 
Ett annat liv men som man ändå minns alldeles självklart. Kvällen innan när jag hade en känsla fast ändå inte fattade, natten när det drog igång på allvar, hur jag rakade benen klockan 04 på morgonen för att sedan tappa all fisförnämhet och bara vråla mig hes som ett primaldjur. Sedan låg hon där, med konformat huvud efter sugklockan, alldeles alldeles underbar. Röd i hyn med lite gulsot, svart kladdigt hår, runda kinder och nyfiken blick. Det var den största förälskelsen jag någonsin känt! 
 
Nu har det alltså gått åtta år och diverse känslor har gåtts igenom, galet många bråk, galet mycket skratt, vi har utvecklats tillsammans, lärt genom varandra och nu har jag en fin och klok liten tjej som ju håller på att bli stor. En envis unge med en strävan efter att livet hela tiden kan bli lite bättre och lite mer rättvist. En unge med stort hjärta och med en oerhört hög moralkänsla. En unge med galet bra motorik och balans, en som älskar att klättra, leka, mysa, sovmorgonar, sena kvällar, att läsa böcker, se på film och allt vad teater heter! Lilla fina höna pöna. Åtta år nu alltså❤
När hon föddes var det värsta snöovädret, i år satt vi på altanen och åt glass! 
 
Nu är det höstlov iallafall. Vi slipper att stressa på morgonarna och kan ta det i vår egen takt. Danne jobbar eftermiddag/kväll så jag har tränat på förmiddagarna, vi har gått vår första Halloween-runda, haft vänner här på frukostdate, tjejerna var på Leos lekland idag med morfar medan vi var och lunchade med Dannes mamma. Abbe levde rövare och kastade mat runtomkring sig, fick upp en fot i min mat, hällde ut Dannes. Ja, vi kan ju konstatera att det saknas mycket vett och etikett alltså för den unge herren. Tjejerna hade iallafall haft det väldigt kul med morfar!
 
 Halloween-utklädda barn
 
 
Första snön föll idag!
 
Bild på Leos från morfar
 
Dagens träningsjag med arg Abbe-liten. Jag har köpt en selfiestick till Thailand-resan, men Abbe ville titta lite närmare på den....
 
 
Resten av dagarna har vi också roligheter inbokade, både Barnens Hus, halloweenfest och middag med goda vänner! Signe är eld och lågor över veckan😊 Höstlov, välbehövligt och mysigt!