Fredagsmoodet

Så. Jäkla. Trött. Det var så jag började inlägget imorse som aldrig blev av. Lilleman vet inte hur han vill ha det nattetid så innan man listat ut det så skriks det. Första barnet som skriker på nätterna... Vi har kört varannan-natt den här veckan då Danne jobbar kväll, men det hjälper inte då jag ligger vaken i brist på kontroll varje skrik jag hör.
 
Men istället för att deppa över tröttheten så satte jag det i perspektiv till hur trött jag faktiskt varit "på riktigt". Det här är bara sömnbristtrött så istället gick jag ut och klippte tre veckors oklippt gräs när Abbe somnade, vek all tvätt och körde en maskin till. Åkte och handlade med Signe och Abbe och bjöd in V med sina tre små barn. Fick en fullrulledag istället vilket faktiskt var skönt!
 
Insett att jag fortfarande inte känner mig vuxen i hushållsgörat, vill helst slippa tvätt, städ och matlagning. Har ingen rutin på det där, eller om det bara handlar om att man aldrig blir riktigt klar då det är ett ekorrhjul på allt?! Men vi fick iallafall till ett sent tacofredagsmys när D kom hem strax innan åtta, det är ju alltid något! 
 
Mina medhjälpare som fick hacka grönsaker ikväll. Innan de skulle göra bananer i smält choklad helt i Signes efterrättsanda!