Årets julkort?

 
Jag håller på att experimentera med kamerans inställningar för att lära mig ljus och fokus. Jag testade att ta med "kass" skärpa som ni ser på fotona här ovanför och nedanför för att få till en äldre känsla i bilderna och tycker att det blev ganska så rofyllt!
 
 
Jag beställde bakgrunder från wish, men den vita som jag har här har har vikmärken på ett material som påminner om flisselin, så det smälter när man stryker på det... Så missnöjd! 
 
Idag är Signe tillbaka i skolan efter en vecka hemma och istället är det Malva som är sjuk. Jag ska till frissan för nya slingor och klippning medan barnens farmor kommer hit och passar Abbe och Malva. Abbe sover fortfarande (08.30) vilket jag aldrig tror har hänt innan?! 
 
På tal om fotografering, jag skulle fota julkort på barnen för några veckor sedan, jag borde ju ha förstått att det var mission impossible med en trött och hungrig snart-2-åring...  Men jag tycker ändå att det blev charmigt med en arg liten Abbe och två finurliga systrar i bakgrunden😘
 Inte lätt att vara liten❤
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fina bilder verkligen :). Duktig du är :).

Svar: Tack🙏
Josefine

#2 - - Pauline:

Du är ju grymt bra på det där med foto!!!! Och snygg by frisyr också :)

Svar: Haha, tack😊
Josefine