Julen 2017

Och där var julen slut. Vi hann med en supermysig jullunch med vänner dan före dopparedan; flydde hemmets fix och don för lite socialt samklang. Vilken hit! Men vi hann med både julstök, matlagning, städ och uppesittarkväll också. 
 
Som vanligt körde vi en förmiddags-tomte, ingen väntan här inte utan istället paketöppning och nöjda barn. Förutom lillebror som blev rädd för "popten" och gömde sig under bordet, kastade iväg sina paket för att sedan ta sin helikopterbil och dra runt, runt i huset. När tomten gått fick han argutbrott så att tårarna sprutade... Men gästerna kom och lilleman sov. Mat i mängder, Kalle på Tv:n. Lite till mat och en Malva som segade ihop i soffan. Pannan kokade och gästerna packade ihop.  Lilla höna pöna, så varm hon var! 
 
 
 
Juldagen kom och Danne stannade hemma med besviken Malva, jag tog dom andra två och körde på julfirande hos min moster där alla kusiner, mostrar och morbröder var. En jul på landet med kakor upp över öronen. 
 
Idag bytte vi, jag stannade hemma med Malva och Danne åkte iväg med Signe och Abbe till hans mamma för att fira med hans ena bror och brorsbarn. Jag och Malva tände ljus och brasa, bäddade ner oss i soffan med täcke och popcorn för att se på Harry Potter.  En väldans mysig eftermiddag måste jag säga! 
 
Så, nu var julen 2017 slut, vi har redan vänt på dygnet till senare kvällar och därmed lite sovmorgon. Julgranen barrar redan för mycket men glittrar ändå så fint där den står. Jag håller på och finurlar på "nystart a la 2018". Återkommer med tankar om det.
 
Hoppas att ni haft en fin jul ni med❤
#1 - - Pauline:

Åh, jag vill också ha nystart! Blir kul att se vad du tänker :)

Svar: Jag, nystarten är alltod bra, frågan är hur länge man kan hålla o dom😉
Josefine

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Spännande med nystart :).

Mysig jul ni haft :)

Svar: Ja, den har varit jättemysig😊 det är ju inga jättestora ändringar i livet🙈
Josefine