Jullovet har börjat

 
Lagt mig en stund på soffan för att läsa, jag har inte läst en bok sedan i vintras när vi var i Thailand, men nu så har jag snart läst denna på bara några dagar! Signe och Abbe tittar på Vaiana och Malva är ute och leker- hon har inte varit inne än då hon och kompisen körde på picknickmellis direkt efter skolan. 
 
Jag hade svårt att somna igår då det hopades av "att göra" i huvudet som skulle bli gjort på förmiddagen idag. Det blev iallafall gjort så det känns skönt! Vi hade missat att fylla i föräldrapenningen, trodde att det var ifyllt till sista december vilket det inte var 🤔 Vi har haft vårdnadsbidrag till de andra barnen, men nu finns inte det längre kvar vilket har gjort att Abbes dagar nästan är slut nu när han börjar på förskolan... Vi har kvar fler på Signe än på lillebror trots att det skiljer fyra år på dom. Malvas sista dagar plockade Danne förra sommaren, precis innan dom gick ut, vilket ju gjorde att han kunde plocka sina semesterdagar när vi var i Thailand. Trots att hon var hemma ytterligare tre månader innan det var dags för hennes förskolestart. Så, ja, vi har haft nytta av det bidraget i allra högsta grad! 
 
Nu väntar förhoppningsvis en lugn kväll, med lite avbrott för att vika tvätt och städa toaletterna för att hinna med allt innan julafton! 
 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Mysigt :).

Jag läser också just nu, är så glad för det. Känns oftast som jag inte hinner :)

Svar: Jag älskar egentligen att läsa, det gör mig gott😊 vad läser du? Några bra boktips? Förra året lyssnade jag på böcker- men det gör ju att hel min effektivitet ökar, då gör jag ju saker samtidigt, att läsa tvingar mig ju att ta det lugnt😉
Josefine