Lilljul

Jag är lite tidsblind. Hänger inte riktigt med på veckodagar, julnedräkning och avslutningar. Imorgon går tjejerna sista dagen i skolan innan jullovet och om tre dagar är det julafton. I d a g   landade julkorten i brevlådan så det blev bråttom att posta dom men tvivelaktigt att folket får dom före julafton 🤔 
 
Vi hade lill-jul med min familj helgen som var. Syskon, syskonbarn, föräldrar, jultomte, julgran, paket och julbord. Hela kittet. Så lite känns det som att julafton redan har varit. Granen har stått klädd i en vecka, likaså tomtarna. På söndagen sjöng Malva och mamma i kören i en liten kyrka på landet. Jag, Danne, Signe och Abbe var ute i snön, drack varm glögg och åt bullar, i väntan på att kören skulle dra igång!
 
 
Så, förra helgen körde vi JUL kan man lugnt säga, vilket har gjort att det känns lite klart... Men, vi har jul i dagarna tre framför oss, så anar att vi kommer att känna oss vääldigt klara med det den 27e....
 
Ikväll har Malva varit på dansavslutning, lite senare var det dags att möta upp henne för  julmys på kulturskolan för tvärflöjten! Det är ju det här med alla avslutningar. Vi har ett lugnt år här med sådant, bara Signes julfest med klassen, kör med Malva och nu hennes tvärflöjt. Men jag anar ju vart det bär när jag jobbar (då åker jag ju på några i jobbsammanhang), Signe blir äldre och kanske börjar på någon aktivitet  (?) hon med och så Abbe på förskolan... Men i år har det varit helt Ok!
 
 
 
#1 - - Hanna Karlsson:

Vad mysigt med så mycket firande! :-)

Svar: Ja, det är mysigt😊
Josefine

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Låter mysigt i alla fall :). Hoppas ni får en bra jul :)

Svar: Tack detsamma😊
Josefine