Tankar om nystart

Alltså nystarten, det är ju inga STOOORA förändringar som nytt jobb, öppna eget eller flytta eller så. Utan allt kommer att se likadant ut för den här familjen. Vill bara förtydliga det då mamma ringde "Jag läste på Bubblan om nystart! Åhå, vad spännande!" Om jag fick mindervärdeskomplex och ursäktade mig lite? Jepp. 
 
 
mina mest gillade bilder under året från mina instakonton
 
Men tillbaka då till nystarten. Jag gillar nystarter, en i augusti när skolorna drar igång och så en vid nyår. Det blir liksom en chans till positiv förändring, tankar om "att förändra världen" och sig själv till det bättre! Att analysera sitt sätt att leva och att vara en god förebild för barnen. Sååå.
 
Ekonomi och miljö:
- Shoppa mindre. 
Förklaring på det. Det började med Wish; att fynda grejer jag inte visste att jag behövde. Så himla roligt det var! Men så fruktansvärt onödigt ändå... Men visst, jag blir glad av att handla och att få det fint här hemma eller att barnen ser fina ut. För det finns ju en himla massa fint både klädmässigt och till heminredning, och det är ju en viss njutning i det men jag känner att det också blir ett krav på att allt ska se fint ut.  Så, minska på den typen av handling (som är ny för året egentligen) både för privatekonomin skull och för att minska på köphetsen för miljöns skull! Helt enkelt att tänka efter innan; behöver jag detta? Jag ska handla kläder till mig själv på ett smart sätt, tänka vad som går att kombinera, vad saknas? 
 
Hälsa:
- Välj bra alternativ.
Jag kan inte plocka bort t ex allt vitt mjöl eller allt socker. Jag gillar det för mycket helt enkelt och jag tror inte att det är hållbart för mig heller. Så, istället lägger jag till fler ägg, mer bär och grönt. Mer gröt, mer kvarg  etc. Då minskar suget efter godis, mackor och O'boy pulver på sked... 
 
Jag ska börja yoga också. Jag ska kolla upp vilka yogatider det finns här på orten och anmäla mig till någon av dom. Jag ska börja med promemader igen. Jag har inte orkat att ta mig ut under hösten men jag tänker att det kanske är viktigt att försöka få dagsljus och frisk luft trots allt. Skulle också vilja styrketräna lite med. Men det är mer för fåfängan skull då jag har "plufsat " till mig den här hösten när tröttheten har fått ta över.... 
 
Jobb:
Jag hoppas att jag kommer att orka börja  jobba någon gång under våren, men jag vågar inte hoppas på det. Jag har drömmar men sätter inga mål, tänker att allt får ha sin tid.
 
Personlig utveckling:
Jag ska försöka att inte ha dåligt samvete över att jag skolar in Abbe på förskolan när jag är hemma....
 
Familjen:
Att fortsätta vara utomhus mycket, kanske att jag nästa år orkar gå utanför tomtgränsen lite mer😜
 
.....................................
 
Så, alltså inga "gå ner 10 kg" (Det önskar jag ju egentligen) eller träna fyra ggr i veckan-mål. Mer "vad-mår-jag-bra-av-mål". Det går kanske hand i handske bara att det är en annan formulering 😂🙈 
 
 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Låter som helt rimliga mål för dig :D. Det fixar du :)

Svar: Haha, jag är nog ingen "sikta mot stjärnorna så kommer du till grantoppen" utan mer "sikta mot grantoppen så kommer jag till grantoppen men KANSKE till stjärnorna"😉
Josefine