Manikyr och kidnappning

"Man kan säga att vi har en tjejdag mamma!" utbrast Signe när vi strosade Saladan fram; hon, Malva och jag. Vi hade åkt tuk-tuk in för att hitta bikini till Malva, vi passade på att gå på våran första manikyr, fikade pannkaka och glass och köpte armband. En riktigt mysig eftermiddag alltså! 
 
 
Manikyr/massage-stället fick mig däremot att må illa. Innanför massagedraperiet hörde jag mystiska kyssljud, ut kom det en västerländsk man i 60-årsåldern och en ung skamsen thaitjej. Mannen fortsatte att flirta helt obehindrat, betalade mer än han skulle (vad jag hörde), frågade om det jobbade fler tjejer där, vände sig om femtielva gånger innan han försvann därifrån på cykel. Min mage värkte. Där satt vi och fick naglarna målade av en väldigt glad och trevlig shemale med glittrande ögon. Tur att mina barn är för små för att uppfatta sådana här situationer...
 
Igår när solen strålade, som den gör de flesta av dagarna, så gick vi till relax beach, en mysig strand med en hel del matställen längs den lilla stranden, hängmattor, solstolar och parasoller, härlig musik och allmän soft känsla. Vi började med att käka lunch tillsammans, tog varsin massage och badade i havet. Solen sken och livet var riktigt fint. Klockan tickade på, vi skulle stanna och se på solnedgången. Grannbarnet stannade med oss då hennes familj skulle gå hem, hungern kom, solen hade gått ner, maten beställdes då jag tänkte att det är mysigt att stanna lite till.
 
 
Klockan tickade på, maten kom inte och vi började inse att nu har det gått för lång stund än vad vi sa till grannarna att vi skulle stanna. Vi beslutade efter rejält dåligt samvete att jag måste gå hem och meddela hennes föräldrar att allt är lugnt; ingen olycka med tuk-tuken har hänt! Abbe stoppades ner i vagnen och jag tände ficklampan på mobilen för att synas på dessa galna vägar! Men efter en minut kommer hennes pappa åkande på moppen, för då dom hade ju faktiskt börjat fundera på vart deras dotter tagit vägen. 
 
 
Så fel det kan bli alltså, man är så van vid att ha mobil och kunnna ändra sina planer lite snabbt. Nu krävs det lite samplanering på ett annat sätt! Men slutet gott, allting gott😉 
 
Men det här med beachhäng, jag älskar det!!! Jag känner en sådan lycka av att få vara vid havet på en sandstrand från förmiddag till solnedgång! Och tänk att vi har nästan en månad kvar av detta!!!