Växasängen och läger

Danne har ledig vecka så jag passar på att träna. Senaste dagarna tycker jag att trött-täcket som tyngt ner hela mig har lyfts en aning, och nu har jag ju faktiskt hållt igång flåsträningen i  drygt 1,5 månad igen, så det känns ju som att de där sju veckorna som jag hört stämmer ganska bra?! Tre gånger i veckan ska flåset upp i 40 min, jag kör på crosstrainern då mina höfter inte klarar att springa, oftast kör jag 45 min flås och de sista 15 blir styrka. Nu måste jag fokusera mer på coreträning, mer än 15 minuter, då jag känner att jag är svag i mage/rygg! Men det får bli hemma-utöver tre crosstrainingspass för flåset måste ju vara kvar så att hjärnan mår bra! 
 
 
Igår plockade jag ner den lilla växasängen från vinden till Abbe. Jag och sängar. Signes fina trädkoja står ju tom då hon sover med mig. Spjälsängen som stått tom efter tre barn åkte ut förra veckan men nu kom alltså växasängen från 60-talet in i sovrummet istället.  Sänghimmelen skruvades upp och det bäddades så mysigt så. Abbe fattade tyvärr inte att han skulle sova där, så efter vällingen så klättrade han ut för att snabbt klättra upp i dubbelsängen, skratta och gosa ner sig i mitten som är hans plats. Tillslut somnade han på mig som vanligt. Han bäddades dock ner i den lilla sängen och sov gott där resten av natten! Haha, eller inte. För redan vid tolv var han i dubbelsängen😉 
 
Tur att Malva sover i sitt rum iallafall🙈 Det trodde vi aldrig då hon var vaken tre timmar per natt 3 av 4 nätter till hon var fyra... Att hon nu fungerar oerhört bra är jag emellanåt riktigt förvånad över! Så som vi fått fightas med denna lilla madame... Höjden av "storhet" togs förra veckan. Det är scoutläger i början på juni, fyra nätter. Jag tycker att det är alldeles för många nätter för en som är åtta, jag vill ju att det ska kännas kul hela tiden, vilket hon visserligen med all säkerhet hade tyckt. Men jag tycker fortfarande att det är för många nätter, jag och Danne bestämde att två nätter får räcka.  Jag hade räknat med många tårar och arga känslor från Malvas håll, men när jag förklarade hur vi tänkte så godtog hon bara det rakt av! "Ok, K (en lite större tjej i samma grupp) kommer också på lördagen, då kommer vi kanske samtidigt?" Någon gång har hon nämnt att hon iallafall vill sova tre nätter, men när jag återigen förklarat och sagt nej så är hon fine med det!!! Lilla höna pöna❤ 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Men du så roligt med nytt :D. Sånt där är ju roligt :). Låter härligt med träningen måste jag säga :)

Svar: Det är alltid kul att ändra om hemma lite🙈 ja, träningen funkar för mig att känna mig mycket "vaknare" och gladare!
Josefine