Hälsat på i skolan

Imorse var det så vackert. Himmelen var alldeles rosa och världen vit av frost!
Jag och Abbe var med Signe i skolan första lektionen idag. Hennes bästis är sjuk, liksom 15 till i klassen (!), så för att rädda upp situationen så fick vi hänga på. Hon har svårt att säga hej då till mig i vanliga fall och när jag då ska lämna PÅ skolan blir det värre. I vanliga fall cyklar/går de två själva, vilket gör det lättare för henne; hon lämnar då mig istället för tvärtom. Så imorse fick jag lite klämkäckt utbrista " Åh! Idag vill jag följa med till skolan, jag har ju aldrig gått i f:an!" sedan var det en snabb frukost och påklädning så att vi allihopa hann iväg i lagom tid. Och som sagt, när vi väl kom dit var de sex stycken i klassen...
Imorgon får hon nog vara ledig, min syster och bebis kommer hit och jag känner att hon likaväl kan vara hemma och frisk än att gå till skolan för att bli sjuk och i slutändan ändå vara hemma...