Snickrat lite

 
 
 
 
Oh my, det tog några månader att bygga ihop världens enklaste hylla. Jag har verkligen varit så in i bängen trött så ingenting har blivit gjort... Men igår så; såga, fila, limma, skruva och vips så var ikeas skohyllor ett väggskåp istället! Jag använde golvbrädor som blivit över så jag har fått fylla i "luftspalterna" med sågspån, från när jag filade kanterna, som jag blandade med lim, sedan var det bara att fila ner så ytan blev jämn! Nu är det bara en björkstam och en spånskiva som fattas innan hallen är färdig. 
 
Som sagt så har jag varit gaalet trött hela hösten, sådär så att jag knappt kommit ut på en promenad. Dock har jag varit en bra mamma hela tiden- de är alltid prio ett❤ Jag känner sådan tacksamhet över att jag och Danne har fått tre små barn att älska och få ta hand om. Jag lyssnade på podden "Självklart" häromdagen, då pratade de om att vara NÖJD. Och jag är nog en väldigt nöjd människa. Känner ofta ett lugn, en förnöjdsamhet över mitt liv, jag ser nog det mesta utifrån ett positivt perspektiv. Även när jag är som tröttast så är jag tillfreds med mitt liv, jag tänker att jag ju får väldigt mycket kvantitets tid med familjen. I o m att jag inte orkar göra allt så är ju prio inte så svårt att välja så jag går inte ens runt och har dåligt samvete- jag lever väldigt mycket här och nu. Jag har nog alltid gjort det, inte planerat framåt så jättemycket- det blir som det blir! 
 
Så nu är jag nöjd över att jag orkade snickra ihop min hylla helt enkelt😉 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så duktig du är och så fint det blev :D

Svar: Tack!
Josefine