En fin helg

Måndag och studiedag.
 
Helgen var fin, jag och tjejerna var på bio på lördagen; Ballerinan & uppfinnaren- en animerad film om två barnhemsbarn som rymmer till Paris för att uppfylla sina drömmar om att bli *trumvirvel*  Ballerina och uppfinnare! Fyndig titel😉 Men filmen var omtyckt av oss alla tre, en mysig dag tillsammans som innehöll både caféfika och film❤ Jag har nog inte varit på bio på två år tror jag så det var lite extra mysigt minsann. 
 
 
Igår passade vi på att picknicka när solen var framme en stund, packade med oss kaffe och bullar och begav oss ut till Näs för en liten upptäcktsfärd i skogen och i kohagen! Så mysigt! 
 
Älskar höstfärgerna!
 
Alla fem på picknickdate 😊
 
Klättrade över taggtråd för att hitta bästa fikaplatsen-på en kulle i kohagen där solen nådde😎
 
Kaffetjuven
 
Naturen alltså!
 
Vi är ju rookies på det här med med mån-fre jobb och lediga helger, men tycker att vi lyckas bra än så länge - iallafall när det bara är en arbetande förälder🙈  Just nu är ju läget lite speciellt; både jag och Abbe behöver sova runt lunch så allt får börja på eftermiddagen -men det går ju det med😉 
 
Idag, studiedag som sagt.  Alla barn hemma. Plus kompisar. Signe har knäckt skrivkoden så hon skriver och ljudar på för fullt! De har ju dock inte hunnit gå igenom mer än fem bokstäver så hon skriver ord av dom plus några till som hon snappat upp i våra namn! Abbe, Ebba, ros, rosa, arm, mamma, sommar, Nora, Mora, orm, sol, rap. En lycklig unge!!! 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh biobesök så mysigt :). Måste försöka få med mig William på bio, får kanske satsa på höstlovet är ju så mysigt :).
Ser ut som ni har det härligt :)

#2 - - Bloggande 4barnsmamma:

Heeeeej! Tycker jag känner igen den här bloggen, haha!
Såå så fina bilder på er!
Hoppas allt är bra med er!
Kram kram!