Nio år

För nio årsedan så låg vi med en alldeles nyfödd liten plutta mellan oss på BB i Jönköping. Nyblivna föräldrar och alldeles förälskade i våran lilla Malva. De här nio åren har det hänt en hel del på, skratt och gråt, kärlek och ilska. Nu är våran lilla plutta en liten skrutta som börjar bĺi tonårig i humöret, med ett hjärta som är oerhört stort och brinner för vännerna, djur, dans, teater och lillebror. Håret är tjockt som tusan och hänger i en stor kalufs ner på ryggen, i rummet blandas legofriends med notställ och nalle och gos. Både stor och liten. 
 
 
 
Nu är du inne på halva din barndom, nästkommande nio år kommer vi få uppleva minst lika mycket berg-/dalbana med dig skulle jag tro. Du ska nu vandra från barn till nästan vuxen. (Jag får ont i magen när jag tänker på det... För att få vara förälder är som att få göra sitt liv om och om igen, fast med en ny vändning). Jag hoppas att du fortsätter att berätta tankar, känslor och händelser för mig, att du fortsätter att lita på mig, för som du sa i veckan när för mycket roligheter inträffade på en och samma gång och jag bestämde vad du skulle göra
"mamma, jag tycker att det är skönt när du bestämmer!" Kom ihåg det, lilla höna pöna😉 Mamma älskar dig! 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Vilket fint och kärleksfullt inlägg. Stort grattis :D

Svar: tack:)
Josefine