En natt på sjukan och "Nä nu jäklar!"

 
Jomen, det blev en natt på Ryhov med lillfisen. Hon var seg hela dagen, åt inte så mycket då det gjorde ont att tugga, då vi åkte till akuten på eftermiddagen iallafall. Träffade tillslut en äldre läkare som tyckte att det lät oroväckande att hon inte hade vaknat när hon föll ner- det tydde ju på att hon hade svimmat av vid smällen, så dom ville ha lite koll på henne under natten! Malva tyckte att det hela var väldigt mysigt, att få ha mig alldeles själv, sova bredvid mig, läsa böcker, spela spel och bara vara hon & jag. Men på förmiddagen fick vi åka hem igen, till Bill och Bull och pappan. Malva är ordinerad vila och inget tv:tittande. 
 
Det är lördag, klockan är halv tolv, Abbe badar som vanligt och jag dricker kaffe. 
 
Jag har taggat till och ska kräva diverse provtagningar! Jag är så jäkla sur på att jag ska behöva gå runt så här😧 Nu har jag varit hemma i nio dagar och är fortfarande sjukligt trött. Jag gör endast det jag måste, visserligen är det ingen vila med tre barn men det är ju fortfarande inom helt normala gränser! Jag lyssnade på fredagspodden igår och fick där en annan infallsvinkel då jag fick höra om ett ämne som heter prolaktin. Jag kunde bocka av alla symtom från tröttheten till oerhört svårt att gå ner i vikt och konstant mjölk i brösten sedan 15 år tillbaka i tiden... Så det måste jag kolla upp, men även sköldkörtel, då detta antagligen hör ihop! Sedan finns det något som heter binjurestress, vet dock inte vad man gör för att "bli kvitt" det? Jag tycker att det är konstigt att inte alla tester görs, att man på en gång får diagnosen utmattning, sedan kanske det är det, men någonting är ju på rikitgt fel i min kropp! Såhär vill jag inte ha det!!!