Hur kommer det sig?

Långfredag i stugan hos Dannes mamma och påskafton i Göteborg hos min syster och hennes familj. Vi firade deras lille kille som fyllt ett år. Det har ju varit ett fantastiskt väder och mysiga familjedagar med god mat och godis! Tjejerna har sovit över med sina kompisar och det har varit en allmän fin start på påsklovet❤
 
pappa/morfar skruvar ihop paket🤣
 världens finaste lilla systerson❤
 
Idag är all ork borta och benen är som spaghetti. Sov tio timmar inatt och sedan somnade jag när jag la Abbe i förmiddags. Livet leker alltså🤪 Godis och sömn is da shit.  Får ju bara lite ångest över att jag äter på tok för mycket av allt och är så icke-tränande/aktiv så att jag flåsar över en promenad på 5 km. Så ja, jag ökar i omfång i samma takt som barnen växer på längden. Försöker intala mig om att detta bara är ett undantag i mitt liv, att jag ju kommer komma på rätt spår igen men det är inte kul. Jag som måste hålla både kost och motion ganska strikt för att inte bli alltför stor orkar liksom inte det just nu och då blir det ett lite rundare och pluffsigare jag som jag inte trivs med...
 
Jag såg en bild på insta, en av många, som visar hur mycket tid dagens mammor har nu för tiden... Vad ska man göra av all tid som föräldraledig liksom?
 
Och så tänker man på mammorna förr i tiden...
man förstår ju hur kallt det var när man ser årstiden...
 
Och ändå blir vi utmattade🤔