Vara utan varandra och att befinna sig i nuet

April 2006. Der är tolv år sedan vi träffades alltså och under de tolv åren har vi inte varit ifrån varandra mer än ett par dagar i sträck... Imorgon ska Danne på minisemester med ett kompisgäng, onsdag- söndag, vilket alltså är rekord för oss att vara ifrån varandra!!! När man tänker på det känns det ju smått galet🙈 
 
Och om inget av barnen blir sjukt så ska jag sova helt själv här hemma imorgon, andra gången på 9,5 år. Det är konstigt det där hur tiden bara går. 
 
Idag var jag och en kompis på SPA i Skövde. Hur mysigt som helst och precis vad jag behövde! Första gången där men absolut inte sista! Jag tränar ju på att känna efter hur saker och ting känns, att hinna andas och bara vara i nuet så när vi simmade så la jag ner tanken på att bränna kalorier och istället kände jag hur vattnet kändes på min kropp. Helflummigt men så viktigt och välbehövligt! Att djupandas i bastun för att känna hur värmen går ner i lungorna. Ja, bara så himla härligt!!!