Ur barnamun

Så mycket kloka tankar och funderingar hon har
 
- Johan gör si, Johan gör så, idag hjälpte han mig att häfta ihop småböcker som jag har gjort till E & N!
- Åh, han är världens bästa lärare va'?! Vilken tur att du fick honom!
- Ja, han är jättebra. Han blir aldrig trött fast att alla bara ropar Johan! Johan! Johan!
 
Haha, där spikade hon ner mig i kistan minsann😂 Jag som ofta blir sur när alla tre/fyra vill prata med mig samtidigt,  det vet hon att jag inte fixar! 
 
En annan dag sa hon igen, det hon berättat för mig innan om hur det känts att bli storasyster. Abbe slog på henne när vi var påväg ut.
 
- Abbe!  Du får inte vara så hårdhänt mot Signe! Ta fint.
- Det är för att Jag tog hårt i honom när jag har liten.
- Jaså, gjorde du?
- Ja, men nu älskar jag honom!
 
För ett par dagar sedan när vi åt kvällsmat så klättrade Abbe upp och ner, fram och tillbaka på stolen.
 
- Han sitter inte direkt stilla vid bordet och äter... (jag)
- Ouppfostrade unge!!! 
 
/ Signe 6 år