sommarlov och sjuka barn

Den blomstertid nu kommer och kräksjuka. Locka hår och duscha nerspytt barn. Lyssna på tvärflöjtspel och svabba golv. 
 
Nostalgi. Kommer ihåg när jag själv var liten och skydde sjuka syskon som pesten. Mina barn har ännu inte kommit på den briljanta idén att förflytta sig på handdukar som något slags skydd mot baciller på golvet! 
 
 
 
Ja, här är det minst sagt gott och blandat av sommarlovslediga barn. Danne stannade hemma med Abbe medan jag hängde med tjejerna på skolavslutningarna. Innan jag satt i kyrkbänken hade jag precis fått hoppa in i duschen för en noggrann rengöring efter att ha fått spy i hela håret. Glammom. Malva skötte konferencierandet kanon! Man såg lyckan skina igenom när hon stod där med micken i handen inför fullsatt kyrka. Knasiga barn. Signe hon shafflade på där bland allihopa och var fullt nöjd med att gå på sitt allra första riktiga sommarlov! Väl hemma firade vi in sommarlovet med pizza, godis och chips och sen kväll för tjejerna medan jag och Abbe kröp till kojs.
 
 
Mormor och morfar hade köpt tårta för att fira in sommarlovet! Dessvärre fick vi äta upp den själva då ingen visst ville komma😉 
 
Igår trodde jag att kräksjukan hade stannat vid Abbe så jag körde en rejäl storstädning med tvättmaskinen som gick varm och torkade dörrkarmar och handtagen. En sådan  där städning som inte är gjord på en evighet- till och med pantflaskorna och skridskorna åkte ut i garaget😜 Men inatt hade jag kräkjour igen med en unge som kräkte sin magsäck tom över hinken. Gång på gång... Som hon kämpade! Tvättmaskinen går alltså fortfarande varm. Själv är jag, vad jag hoppas på, i slutet på tokförkylningen som gör mig helt slut vid minsta ansträngning, febervarm och en skallebang som heter duga. Nä, det passade inte så bra ihop därmed städrycket jag fick igår. Men baciller och jag får liksom inte ihop👊
 
Nu är det 2,5 dygn. Fortsättning följer...
 
Sommarlovet börjar med en rejäl städning av både hem och familjemedlemmar alltså!!! En ganska bra början ändå för nu blev ju hemmet städat ordentligt iallafall! Jag har nämligen kämpat med att hitta tillbaka till mañana Jossan under våren.
 
Jag hittade henne och hemmet återtog en mer rörig anda🙈