Nu så!

Då var våran sjukvecka inklusive karantän över!
 
Nu väntas det lek och midsommarplanering!
 
Jäklar vad jag tvättat, städat, tröstat, kramat, rett ut skrik och bråk av trött småfolk den här veckan.
 
Pjuh!
 
Nu har vi haft två dagar där det varit full rulle men utan att leka med kompisar vilket kräver lite mer sysselsättning av mammi här, vilket innebär pysselverkstad. Det kändes som att de bott vid tv:n dom andra dagarna liksom...
 
 
Men igår blev det kollage, tillverkning av bilbana till lillbrollan; det limmades stränder och snäckor längs vägen, det klistrades sjöar och målades hus. Det gjordes blandningar av diverse skafferiinnehåll, filades ljus (?), knäcktes ägg (?), käkades glass, plockades blommor och klipptes gräs. Ja, några av grejerna hände när jag vilade med Abbe. Då passade de på, om man säger så... 
 
Själv är jag fortfarande aptrött, jag hoppas på att det är den sega förkylningen som fortfarande inte släppt, plus att jag har fått hålla full rulle igång med feber och skallebang hela veckan. Det tar ju också på en att klappa barn över ryggen flera nätter när de hänger över en hink... Jaja, nu är denna veckan över, många veckor sommarlov väntar och Danne går snart på semester! 
 
Jag funderar SÅ på min framtida yrkesbana och det tar galet mycket energi och fokus. Skolan jag är anställd på håller på att byta ledning. Igen. Vad är det jag så småningom ska komma tillbaka till? Eller ska jag byta bana? Vågar jag det? Eller tar det mer än vad der ger? Vad händer efter valet i höst? Kommer det att ske några förändringar? Jag kommer ju att behöva jobba sådär 25 % i början efter sjukskrivningen och sedan öka det, och just den tidsperioden kanske inte är den bästa, eller ens möjligt, att byta? Vad vill jag om jag stryker skolan från min lista??? Vad kan jag mer än att vara en bra lärare?
 
Ja, mycket funderingar alltså!!!