Ändra invanda beteenden

- Du kommer att bli helt frisk men om du inte ändrar på olika beteenden så kommer du att sitta här om två år igen.
 
Så första anhalten till att göra en sak åt gången och sluta att vara så jäkla effektiv hela tiden är att borsta tänderna på plats. Alltså att känna hur det känns istället för att plocka i och ur diskmaskinen samtidigt. Och så har jag bestämt mig för att minska smartphone-användandet därav bristen på inlägg. Men att ersätta sömn med yoga gick inte. Jag har varit jättetrött efter den veckan, speedade upp mig själv och hade istället svårare att sova, kände mig yr, illamåendet och stressad... Så natten till idag sov alla barnen hos mamma o pappa, Danne var iväg även han och jag ställde in en biodate som jag tog initiativet till i ett speedat ögonblick... Istället röjde jag huset så att det skulle kännas extra lyxigt att ha en fredagkväll för mig själv sedan käkade jag godis och såg på tv hela kvällen.
 
 
 
Nästa helg är bokad sedan länge.  tänkte jag att jag skulle vara helt pigg vid den här tidpunkten och såg party och dans hela natten lång framför mig. Jag och två kompisar har nämligen bokat hotell och köpt biljetter till Fredagspodden, och jag tänkte alltså in en äkta partynatt! Nu förstår jag att jag måste lägga mig samtidigt som barnen hela veckan för att ens orka med att vara social så många timmar i sträck... Samtidigt ska det ju bli super mysigt!!! 
 
Igår var det studiedag för barnen så jag tog med dom till min moster som just nu har en ladugård full med lammande tackor. Malva har älskat att hänga inne hos lammen ända sedan hon var liten, Signe har kommit att bli fascinerad de senaste åren men Abbe ville inte alls vara där han ville hellre ut till traktorerna som stod ute på gården! Jag som trodde att han skulle älska det han med!