utmattning Kropp själ inspiration, Utmattningssyndrom, Vivi linde

Poddtips

 
två superspännande avsnitt
 
Oj, oj, oj, snacka om existentiella frågor. Jag lyssnade på en  intressant podd igår som satte fart på riktigt djupa frågor. Vem är jag? Vad behöver jag? Vad är det som stressar mig egentligen? Hur borde jag leva livet? Etc etc. Om energier och kinesisk medicinlära som är så annorlunda mot det västerländska "bota" problemet. Men i öst ställer man frågan om varför man har problematiken från början? Det är tio årsedan jag sökte hjälp på vårdcentralen för svårigheter att sova och att jag konstant var så trött. Tio år sedan jag borde ha fått hjälp alltså.... Men att vara trött "tillhörde livet" fick jag höra.
 
Så nu behöver jag hitta grunden känner jag! Jag var hos alternativmedicinar'n i veckan, mina binjurar är ju "brända". Fungerar alltså inte. Men nu är det mer fart på sköldkörteln och hypofysen ser fortfarande bra ut. Men nu är det binjurarna som det är fokus på. Och igår fick jag höra en mening på podden om att "allt är föränderligt" så då tänkte jag att nu måste jag ju hitta en livsstil som gör att mina organ faktiskt inte sabbas av stress. Det är ju ett jätteprojekt förstår jag-men så viktigt!!! 
 
Det jag reflekterade över var att man borde ställa sig frågan "Vad jag behöver " inte bara konstatera att "Jag är si eller så", att man behöver lära känna sina kroppsliga signaler vilket även psykologen förtydligar! Sedan vill jag hela tiden skylla ifrån mig på den punkten då jag har tre små individer som behöver tas om hand. Men uppenbarligen har jag glömt mig själv på vägen... 
#1 - - Heléna:

Åh så bra, dom ska jag lyssna på! Du skrev mycket mer intressant här, ska strax fortsätta läsa :)

Svar: Gör det! Det är jättemånga bra och tänkvärda ämnen!
Josefine